Stående tid onsdagar!
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
Yepp!
Till en början kör vi en stående tid på onsdagar under den ljusa delen av året (eventuellt kanske vi fortsätter under den mörkare delen oxå). Alla är välkomna att delta, oavsett ambitionsnivå! För att inte ställa till oreda för rutinmänniskan så är det samling vid Statoil T1 i vanlig ordning, dock är klockslaget 18:30 istället.
De onsdagar som det är Mera Lera-spel så utgår detta träningspass av förklarliga skäl. Vidare så bör du vara utrustad med en cykel lämplig för skogsåkning, racerhoj med löjligt smala däck går alltså fet bort 
Jag kommer 

Jag kommer också. Jag har en motivationsdipp så jag behöver sällskap av en massa entusiastiska cyklister. 
/Per
Kommer.
/Entusiastisk cyklist
Japp i morgon kör vi 
Hoppas det kommer ett gäng vi kör lite kortare bana flera varv = högre fart.
Idag var det tolv stycken som körde onsdagsträning i Vidingsjö.
Första övningen var femton minuter körning på ett kort varv som man kör halva fort och halva nästan lika fort (Sommis var inte där men hans övning var alltså där).
Sen åkte Lasse ut i skogen och gillrade fällor åt oss andra för att vi skulle lära oss att titta tillräckligt långt fram.
Sista grejen var ett varv på södra som vi har lagt några trevliga arbetsdagar och gett en ny sträckning så den är helt körbar.
Det var det roligaste passet jag har kört i år.
Ja det var roligt i onsdags! Iaf tills jag fick punktering
. Tack för hjälpen, du vet vem du är. Skicka pm så gör vi upp.
Onsdag 9/7.
Jag tänker gästa onsdagspasset och svänger förbi Statoil vid kl 18.30 i kväll.
/PÄLLÄ.S
Jag hoppas hinna dit med!
/Dag
Onsdag 16/7.
Tar väl ett pass även den här onsdagen, å´rundar macken vid 18.30.
/Pällä.S
Det var visst inte så många på onsdagsträningen idag tisdag. Jag frågade en oskyldigt anande bilist vad det var för veckodag och denne svarade tisdag. "Vad bra då är jag i god till till samlingen här imorgon" upplyste jag denne om och tackade för mig.
Tur var väl det, jag fick en ny karta över linköping häromdagen och kunde inte låta bli att avverka några mil stig och grus söderut i regnet igår så det var bra cykelbenen fick vila idag till förmån för lite löpning - backintervaller, lok-milen och en avslutande OL,
träning imorgon onsdag kl 18.00 då det mörknar fortare än någonsin nu plats statoil för körning i valla skogen. Så vi inte förlorar en massa tid på transport.
Tjena!
Är det någon mer än jag som är sugen på att cykla ikväll? Jag tänkte starta kl 18 vid Statoil T1. Dock tror jag att det mörknar snabbt så jag tar med mig pannlampa som slås på när det behövs. Jag hade tänkt att köra i Vallaskogen, åtminstone till att börja med.
Vi ses!
Felix
070-600 66 64
På onsdag imorgon alltså den 15 okt tänkte vi köra en sväng i mörkret. Samling kl 19.00 vid statoil 
För en sväng ut i skogen :idea:
Är det kl 19 som gäller eller är det 18.30 som det står på sida 1 på hemsidan?
Johnny
19,00 är det gäller imorgon 

Oj, det står visst lite olika info angående tiden. Jag kommer vara där kl 18:30 och möta upp dem som eventuellt är där då. Vi kör väl lite i Vallaskogen först och kör tillbaka till Statoil kl 19:00 och möter upp resten av gänget. Det är alltså fritt fram att dyka upp 18:30 eller 19:00 denna gång, men i fortsättningen får det väl bli 18:30 som gäller.
/Amelie
Det regnade ikväll 
Jag kommer aldrig att bli världsmästare om jag fortsätter banga varje gång det regnar lite 
/Dag
Stundom regnade det faktiskt jättemycket!
Jag har nog inte blivit så smutsig sedan 24-timmars i Danmark!
Blir man världsmästare av att cykla när det regnar? Det visste inte jag. Då kanske det inte var någon större idé att beställa fler Mera Lera-tröjor om man fortsättningsvis ska köra i världsmästartröjan... 
/Amelie
Blir man världsmästare av att cykla när det regnar? Det visste inte jag.
Mja, du kanske får nöja dig med att vara svensk mästarinna 
Blir man världsmästare av att cykla när det regnar?/Amelie
En liten lektion i logik: http://www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU
/Dag
Imorgon den 29/10 kl18,30 kör vi igen start statoil för färd ut till vidingsjö kanske för att kontrollera om banan blivit bra uppmärkt.
Hu, vad kallt det var!
/Dag
Jag kan inte köra imorgon 12/11 hoppas någon annan gör det 
I Morgon 21/1 Onsdag tänker jag ge mig ut på en sväng i skogen. Tänkte köra ett par varv på Vidingsjöbanan. Vi ses 18,30 på Statoil med pannlampa på 
:idea: 

Idag var det fina spår i vidingsjö som gjorda för att ha vinterdäcken på. 
Och vi blev ganska många också 
Imorgon den 11 feb står jag på statoil kl 18,30 sticker till den skogsbana som det känns bäst att åka till. 
Antagligen Vidingsjö
det vore kul att känna på snön
nån mer som tänker som så och som tänker vara på statoil 18.30?
Absolut, jag kommer också!
Jag har kört en sväng med pannlampa både idag och igår. Föret är trögt, men jobbigt... 
Jag är där då 
kommer
Trögtrampat? Träna mer! 
Det styr dåligt i sockersnön och driver inte bra heller men det ger träning 
det var definitivt inte trevligt att känna på den snön 
framhjulet trotsade alla fysikens lagar 
Någon som är sugen på att hoja imorgon?
I mörkret kl 18,30 från statoil
Nånting säger mig att jag kommer att vara på tramphumör i kväll... 
/Dag
Blev ett litet gäng som gav ssig ut och som splittades i 2 grupper en körde i vallaskogen och blötte ner sig. Idag var det snö is vatten och lera. Det andra gänget körde lite grusväg antar jag 
Mja, det blev asfalt faktiskt, och bara en kort sväng. Jag skulle hem till Power Yoga. Det är skönt efteråt, men det stramar och knakar en del när man håller på 
Imorgon är det dags igen för ett pass MTB 
Jag finns på Statoil kl 18,30.
Vi ses där.
Vad ska man tro, kommer det vara vit snö på marken ikväll? Det var mest brun snö förra gången...
som det ser ut nu är snön vit 
Då kommer jag 
Idag kunde det inte vara mycket bättre före i skogen. Någon minus grad lite snö och hårt i backen. Det var snökul att köra idag 
Bästa möjliga förhållanden igår. Hurraa för lagom mycket snö 
Någon som är sugen på att cykla en sväng imorgon 18/3 ?
Isåfall samling statoil kl 18,30 med pannlampa det mörknar fort. 
Jag är vid statoil kl 18.30 25/3 för en sista sväng i snön innan det ska bli vår 
ja sista snön får man inte missa :?
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Dyker ni upp imorgon igen för den obligatoriska onsdags träningen?
Jag är vid statoil macken kl 18,30. Sen gör vi något liknande vi gjorde sist