MTB i regn, god gärning , kaffe och bulle - söndag 25/7 kl 9?
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
Här kommer ett mycket ovanligt förslag på söndagsrunda i morgon. 
Vädret kommer ju knappast att inbjuda till raceråkning, eller någon slags distansträning överhuvudtaget för den delen. MTB är bättre.
Jag har en kort (6-7 min) stökig och teknisk MTB-slinga nära bostaden nere i Skeda. Den är skapligt röjd och fullt körbar, men behöver varv för att bli riktigt bra. Många varv i blött väder skulle göra underverk för underlaget. Jag behöver hjälp, multiplikationsfaktorn med fler åkare skulle vara väldigt bra.
Alltså, förslag: samling vid macken på MTB kl 9, transport till korset mellan Gamla Kalmarvägen och grusvägen mot Asksätter där jag möter upp. Sedan kör vi så många varv vi orkar och har lust på slingan, kanske i någon slags improviserad intervall-lek-tävling?
Alla som kommer och kör ett par varv får kaffe och nybakta bullar efter välförrättat värv. 
Svara gärna i tråden så jag vet om jag ska masa mig ut till korset vid 9.30.
/Dick
Då gissar jag att Dag visar vägen till mötesplatsen för alla som är nyfikna på Dicks stig. Bara att lägga sig i sprutet bakom Dag 
Själv är jag inte så förtjust i att cykla i regn så jag tänkte istället putsa lite på banan i Vidingsjö inför ml12h.
Ni som inte ska cykla Dicks stig kommer såklart och håller mig sällskap i Vidingsjö 
Hmm... vad hade du tänkt fixa med?
(Lite sent nu kanske...)
/Dag
Gräva lite bara. Finns spadar till alla som vill 
Det blev lite grävt och plaskat i Vidingsjö istället.

(Vilken fantastisk bildkvalitet en mobilkamera ger...).
Vi fokuserade på ett par partier som inte ingår i ordinarie bana, men som kommer att ingå i ML12h-banan.
/Dag
Vi fokuserade på ett par partier som inte ingår i ordinarie bana, men som kommer att ingå i ML12h-banan.
Men vi tog bort en hel massa vattenpölar på ordinarie banan också 
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

MTB it is. Exakt vilken korsning pratar vi om? Den mitt emellan Skeda skola och T-korsningen vid Kisavägen?
/Dag