Stamina12 2012-04-28 Ledreborg/Roskilde

14 svar [Sista inlägget]
The Dickster
The Dicksters bild
Medlem: 2008-11-09

Jag ska inte köra H12 i Köpenhamn 2012, men funderar fortfarande på S12 utanför Roskilde. Jag har dock ingen större lust att åka ner själv. Är det någon mer som är intresserad, solo eller i lag?

Stamina12

Meh!

åberg
åbergs bild

Ser inget om banan, kommer det att vara en typisk dansk bana?

The Dickster
The Dicksters bild

Vi kan nog räkna med en typisk dansk bana som alltså är snabb med få rötter och inga stenar. Om det blir några höjdmeter är de garanterat i formen korta branta. Det kommer bara att köras MTB på slottets stigar en gång om året så det lär inte vara sönderkört vid start i alla fall, sedan hänger det på fuktigheten.

Meh!

The Dickster
The Dicksters bild

Ok, jag börjar närma mig ett beslut att anmäla mig till solo. Blir det fler Mera Lera, kanske ett lag?
Det är ett logistiskt äventyr att tälta på plats och ta med allt man behöver, särskilt när det regnar och är 2 grader varmt på natten före loppet, som 2010, men det är värt besväret. Danska lopp är cykelfest! Beer

Meh!

robjo
robjos bild

Tremannalag vore kul! Jag är på!
/Robert

The Dickster
The Dicksters bild

Ja, jag sa redan efter H12 i år att om jag skulle köra det loppet 2012 skulle det vara i lag, så varför inte? Jag siktar nog i första hand på solo, men om det krävs för att det ska bli ett lag kan jag tänka mig det också.

Meh!

The Dickster
The Dicksters bild

Jag har fått lite nytt om banan. Den kommer att bli 10-12 km lång. De har som vanligt ingen sten, men ska hitta lite rötter och backar. Runt slottet blir det parkväg, men banan kommer att gå ut i skogen.

Min erfarenhet av dansk skog och stig är att det är väldigt trevligt när det är torrt till måttligt blött. Då är underlaget snabbt och det blir mycket fart och flow som inte störs av ständiga stenrösen som hos oss. Om det regnat mycket kan det tyvärr bli väldigt lerigt och i värsta fall djupa diken och nav-hög gegga.

Meh!

David
Davids bild
Medlem: 2010-05-27

Verkar läskigt - jag är kanske intresserad! Smile

Common sense is not that common.

The Dickster
The Dicksters bild

Jag känner mig nästan mer sugen på att köra i lag 2012. Jag är lite less på att harva runt i låg fart i tolv timmar, det blir roligare att köra fort ett varv i taget. Smile

Officiell anmälan att vara med i ett tremanna-lag i tråden! Jag är på.
(vi kan bli flera lag från Mera Lera MTB om vi är många som är intresserade)

Meh!

The Dickster
The Dicksters bild

Mot bättre vetande är jag nu anmäld i solo. Då är ett av målen för 2012 satt. Det är speciellt eftersom tävlingen är redan 28/4, formtoppning i mitten av April... Det är inte läge att fuska med vinterträningen om man säger så.

ST12 blir lite besvärligt eftersom allt är nytt, det är svårare att förbereda sig för loppet när all logistik på platsen är ny. H12 kunde vi lite utantill de senaste gångerna. Jag får lägga det praktiska på min supportpersonal. Smile
Banan blir som tur är ny för alla eftersom den bara används på själva tävlingsdagen.

Nu ser jag fram emot att Robban och David hittar en lagmedlem till och anmäler sig innan platserna tar slut.. Annars får de köra två, som flera lag gör på ML12H.

Blir det två ST12-bloggar under vintern/våren då?

Meh!

Amelie

The Dickster skrev:

Det är inte läge att fuska med vinterträningen om man säger så.

Man får hoppas att det inte var ett tecken på vinterträningsfusk att det inte syntes några cykelspår i snön varken till eller från ditt hus idag, Dick... Wink

Å andra sidan måste det varit en alldeles förträfflig dag att fuska på, för usch vilket väder det blev framemot lunchtid! Jag var ute precis när vädret bestämde sig för att slå om från minus- till plusgrader och snöfallet byttes mot underkylt regn. Ett tag kändes det som om det regnade glassplitter rakt emot en. Inte så skönt för kinderna! Det eländigt kalla regnet lyckades ta sig in genom alla klädlager och supertjocka vantar, så det krävdes ett varmt bad för att tina upp kroppen efteråt. Trögt och segt var det också tack vare snömodden.
Hoppas att 2012 års söndagsturer blir lite mer användarvänliga än den här! Tongue

/Amelie

The Dickster
The Dicksters bild

amelie wrote:
Man får hoppas att det inte var ett tecken på vinterträningsfusk att det inte syntes några cykelspår i snön varken till eller från ditt hus idag, Dick...

Nej, inget fusk, planerad vila. Dessutom tränar jag (avsiktligt) mindre ute i år än tidigare, så avsaknad av spår behöver inte betyda att jag inte tränat, men idag var det så.

Vi såg dig.

Meh!

robjo
robjos bild

Yay! Nu är lag "Alltid Motvind" anmälda till Stamina12 (http://stamina12.dk/)! Party
Jag och David söker en tredje åka-kamrat då Jim (finkman) i egenskap av Mera Lera MTB Stallmästare (tm) egentligen har viktigare uppgifter på plats än att hoja runt i skogen. Smile

Vi har ambitionsnivån ha kul och svettas lagom mycket. Vill du hänga på hör av dig! Laughing out loud

The Dickster
The Dicksters bild

Häftigt.

Eftersom starten går kl 8 på morgonen om knappt fyra månader kanske vi kan få några som behöver träna på att röra på sig vid den tiden till macken kl 9 på söndagarna i vår?

Det kommer att bli skoj, den sista platsen i laget borde vara eftertraktad. Det finns danska lag på alla nivåer så ni kommer att få gott om lag att stångas med oavsett hur fort ni åker.

Smile

Meh!

AdamL
Medlem: 2008-10-03

Tjoho, kul!

Det ser inte ut som jag kan vara med p.g.a färd i österled men det verkar vara kul upplägg.