Inbjudan till OND 10/12

8 svar [Sista inlägget]
Amelie
Medlem: 2008-11-09

Den 10/12 kl 17:00 går första starten på OND – Omberg Nightmare Downhill. Precis som det låter går tävlingen av stapeln på Omberg i mörker och vissa delar av banan går väldigt mycket nedför, men absolut inte så brant att någon behöver känna sig rädd för att delta.
OND är det sista loppet i Pannlampejakten. Alla är välkoma att vara med, oavsett om man kört de tidigare jakterna eller inte. För att maximera ensamheten kör vi tempostart. Crazy

Anmälan: Ingen föranmälan behövs. Det är bara att dyka upp senast 16:45 för nummerlappsutdelning och information.
Obligatorisk utrustning: Cykel, hjälm, vitt lyse framåt, rött lyse bakåt (Inga dispenser avseende bakljus denna gång, då vi rör oss i civiliserade områden!)
Kostnad: Noll kronor! Deltagandet sker på egen risk.
Vägbeskrivning: Från riksväg 50 som går längs med Omberg finns en avtagsväg mot Ombergslidens naturreservat. Sväng in på den och kör ca 500 meter till du ser en ”M-skylt” i en Y-korsning. Välj den vänstra vägen och kör ca 100 meter så är du framme vid startområdet.
Samling: Vid startplatsen senast kl 16:45 för anmälan, nummerlappsutdelning och information.
Bana: Den klassiska OND-banan där summan av uppför och nedför är lika med noll. (I stort sett bara slät stig/väg utan stök. Ingen Downhillhoj behövs, vanlig MTB funkar bäst!)
Sträcka: ca 6 km.
Klasser: Cyklist!
Priser: Ett särskilt segrarpris kommer att delas ut till den cyklist som samlat flest poäng i Pannlampejakten. Dessutom får de som deltagit i alla årets pannlampejakter, inklusive OND, vara med i utlottningen av fina priser. Blir det därefter priser över får även övriga deltagare, tidtagare, åskådare, annat löst folk och eventuella förbipasserande nunnor vara med i lottdragningen.

Vi som valt att äta middag och sova över på Borghamns vandrarhem efter OND planerar att köra en tur på berget även på söndagen. Givetvis är alla andra som vill följa med på denna söndagstur varmt välkomna. Vi räknar med att starta kl 10:00 från Borghamns vandrarhem.

Samåkning till och från Omberg arrangeras lämpligen här på forumet, så hojta till om du har bilplats över eller önskar få skjuts.

Välkomna! Tongue

/Amelie

Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

hej jag har bilplats - och cykelplats! stannar över, alltså Smile

Enlighten the world inside of us, maybe

dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Oooohhh... SMHI lovar ruskväder på fredagen! Det kan bli spännande före på berget! Laughing out loud

Synd bara att mitt deltagande är under allvarligt hot från en bacillodling i min hals Sad Hur sjuk kan man vara för att inte riskera livet uppför backen? Jag menar, med tanke på att man tror man ska dö även när man är frisk... Shock

Dessutom kan jag just nu välja på en cykel utan bromsar och en annan där vevpartiet håller på att trilla isär. Stön.

/Dag

åberg
åbergs bild

Dag wrote:
Dessutom kan jag just nu välja på en cykel utan bromsar och en annan där vevpartiet håller på att trilla isär. Stön.

Ska du köra utan bromsar så spelar det ingen roll hur sjuk du är. Död eller död liksom.

Bättre då att köra med trasigt vevlager, man vill ju ändå inte cykla uppför den backen.

dag
dags bild

Tjoho! Det verkar som att det som verkade vara det sista dödsgnisslet i själva verket kunde fixas med ett halvt varv med en stor skiftnyckel. Tillfälligt iaf. Då får jag återgå till att försöka skrämma bort bacillerna med tankekraft.

/Dag

Amelie

På grund av ett sent återbud från en rostig hals finns en restplats på vandrarhemmet ifall någon cyklist skulle bli så utmattad efter OND att han eller hon inte orkar ta sig hem samma dag.
Återupplivningsförsök kommer då att kunna göras med hjälp av trerätters middag och gott sällskap.
Den som tror sig vara i behov av ovanstående är välkommen och bör då ta med sig dryck till maten samt egna lakan och handduk.
Den som väljer att ta restplatsen betalar den oanständigt låga summan 195 SEK. Nästan billigare än att ligga hemma i soffan och äta popcorn!

/Amelie

dag
dags bild

Jafyfarao Sad Jag var helt inställd på att vara med även med en risig hals, men efter en helkass natt, förmiddag spenderad på simhallen (vissa löften kan icke brytas...) följt av en bra stund på soffan så känns beslutet helt korrekt. Äckliga saker kommer upp ur mina luftvägar... Suck, jag får väl kolla på Nobelprisutdelningen istället Crying

/Dag

Lennart B
Lennart Bs bild
Medlem: 2006-04-20

Ja det där var ju riktigt trevligt, så fort OND var avklarat, villsäga! Middag, vin och whiskey, sömn, frukost, cykeltur i vintersol, lunch (repris på middagen) mm kreerade en avspänd harmoni nu när man ligger i soffan!
här lite pix: http://www.flickr.com/photos/lennartberggren/sets/72157628376569335/

Enlighten the world inside of us, maybe

The Dickster
The Dicksters bild

Jamen VIH? Missade jag Robban J:s enda framträdande på MTB i år? Shock

Meh!