18/12
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
Hej igen.Tänkte kika lite tidigare denna veckan om det blir någon körning på söndag? Hoppas på att det kan bli några stycken.. Önskar er en fin vecka;)
Vi utgår från Statoil T1 och typiskt är vi tillbaka där efter 2-3 h. Det går oftast att ta en genare väg mot stan om man behöver vara hemma en viss tid eller bara fått nog. 
Ifall man inte vet hur mycket man orkar gentemot de andra på söndagsträningen kan man dra nytta av följande:
Placera dig bakom andra, ligg där du får minst vind på dig.
Håll hjul, det är mycket jobbigare med några meters lucka.
Ta inga förningar i början, om du känner dig pigg mot slutet kan du lägga dig där fram och dra.
Strunta i back- och skyltspurter, övriga väntar in dig.
Visar det sig att du är starkast så får du försöka låta bli att dra sönder klungan. Nästa gång kan du istället ta fler och längre förningar från början.
Det skadar inte att både äta frukost och ha nåt med sig.
Anders kanske kommer och visar? 
Särskilt rådet om skylt- och backspurter är bra att tänka på. Det sker ofta ryck i dessa lägen, men det betyder inte att man blir frånåkt utan bara att nån vill köra sig trött en kort stund för att sedan vänta in. Känner jag mig sliten hoppar jag alla sådana tempoväxlingar och det sparar man massor av energi på.
Hmm, en titt på långtidsprognosen säger mig att det är besvärligt däcksval. Imorrn ska det tydligen snöa och senare kommer det att växla mellan några plus och några minus... Kanske är det dags för dubbdäcken?
/D
Jaha, då är det officiellt vinter till slut. Det blir årets dubbdäckspremiär imorrn. Det blir nog mest slask, men helt släta vägdäck känns inte rätt. Då kommer vi kanske ner i det rätta lusiga vintertempot också.
Ja dubbdäck blir det. Men familjelogistiken tillåter cykling mellan 8 och 10 i morgon fm så jag kan inte hjälpa till att lusa ner tempot. Kanske möts vi på någon väg.
God tur!
Jo, det blev bra. Vi tog en av våra standardrundor via Landeryd, Grebo, Sturefors, Kolbyttan. Snöigt och lite slirigt på slutet, men annars riktigt trevligt. Fast jag fick ont i benen. Hade det varit 300 m längre från Kolbyttan till Gamla Kalmarvägen hade jag fått släppa Adams hjul... 
host!
Mina luftrör är inte helt nöjda med att jag gav mig ut på denna runda, men de behöver härdas. Tack till D&A för att jag fick suga hjul hela rundan.
/Dag
Snor snor host. Antingen ramlar man ner i lunginflammationens famn eller blir frisk som en nötkärna av sånt här.
Medvind först och motvind hem härdar.
Ja jag önskar att jag också haft ett hjul att ligga bakom. Det var slitsamt där ute men positivt var att det ljusnade och jag kunde släcka lampor. Än så länge varken snor eller hosta.
Anders kanske kommer och visar?
Det var gröt och tårta hos en kompis igår, kom hem lite för sent på morgonen för att hinna sova tillräckligt före kvart i nio. Däremot tog jag ett varv till fots och petade undan grenar och toppar på Vallabanan senare under dagen.
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Det tror jag det blir. Vi är några stycken som kör i princip varje söndag året runt. Förra söndagen var ett undantag, jag var bortrest, någon var sjuk och några på Omberg.
Var beredd på att söndagsrundan av tradition är en distansträning på väg, så här års kör de flesta med dedikerade vinterhojar med långa skärmar för att skona sig själva och de bakom. Grusväg eller någon enstaka traktorväg är det närmaste MTB vi kommer.
Vill du köra i skogen föreslår jag att du utlyser en särskild sådan träning istället så får du säkert sällskap där också.
Själv kommer jag kanske köra i skogen på lördag, men jag vet inte riktigt när och var i så fall.
Du är välkommen vilket alternativ du än väljer!
Meh!