*Löst!* K: SPD-pedaler och framhjul.

8 svar [Sista inlägget]
David
Davids bild
Medlem: 2010-05-27

Hej!

Ska försöka få ordning på vad som ska föreställa en vintercykel. Skulle vilja ha ett par SPD-pedaler och ett nytt framhjul (26", fälgbroms). Någon som har saker över?

/D

Common sense is not that common.

The Dickster
The Dicksters bild
Medlem: 2008-11-09

Biltema har båda delarna. Bra nog för vintercykeln kanske?

Meh!

Amelie

The Dickster skrev:

Biltema har båda delarna.

Nä, nu går skam på torra land! Här kommer någon och vill vara lite klimatsmart och ta till vara på lite av den ändliga resursen metall, som kanske bara ligger och skräpar i något förråd. Köparen i fråga är samtidigt beredd att gynna en lokal MTB-cyklists portmonnä.
Då kommer du och föreslår BILTEMA. Shock
Jag tycker att alla som behöver nya eller bättre begagnade komponenter till sina hojar bör komma till medlemmarnas cykelloppmarknad (som tydligen kallas "Yard Sale" nuförtiden) på Mera Leras årsmöte i Vidingsjö motionscentrum den 7/2. Där kan förhoppningsvis massor av finfina cykeldelar byta ägare med varann!
Smile

/Amelie

The Dickster
The Dicksters bild

Bullshit

Meh!

AdamL
Medlem: 2008-10-03

Just metall är ju hyfsat återvinningsbart.. inte bara från en garage-skräplåda till en annan utan ganska mycket smälts ner redan idag. Folk stjäl ju redan nu kyrktak och teleledningar och tjänar grova pengar på det eftersom det är efterfrågan.

Kolfiberramar däremot, det är svårare att återanvända till samma sak, plus att det är oljebaserat.

Och 7/2 är ju jättelångt bort, han missar ju två träningar tills dess om han inte hittar något hjul!

Annars kan ju David kontakta mig och köpa ett riktigt sunkigt 26" framhjul utan diskfäste värdigt ett vintervrak. Kan ev. ha några gamla Wellgo liggande också. Men jag är inte i landet den 7/2..

David
Davids bild

Adam är nära sanningen - jag kommer ju missa tre träningar! Smile

Har klurat på Biltema alternativt att köpa åberg's single speed att ta delar från, men återanvänder hellre! Smile

andhe672
Medlem: 2011-05-10

Tror jag har ett 26" som du kan få. Absolut inget märkvärdigt, vad jag minns var det ett knaster i lagret som fick mig att byta ut det. Fungerar dock säkert ihop med stadens rikliga mängder vägsalt.

Ska kolla upp det när jag kommer hem ikväll, återkommer.

/Anders

andhe672
Medlem: 2011-05-10

Det var lögn det där... Minns nu varför hjulet hamnade i källaren: navet har ett ganska duktigt glapp som jag inte önskar någon annan cyklist. Vägsalt eller ej...

Sorry, och lycka till i den fortsatta jakten!

/Anders

David
Davids bild

Sådär, problemet löst!