Välkomna till vårt nya forum!

11 svar [Sista inlägget]
dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Här är det alltså - det nya forumet.

Om det är bättre än det gamla återstår att se, men det verkar funka rätt OK. Det finns en del kvar att slipa på, i synnerhet vad gäller layouten för IE. Det är även lite "trångt" för bilder å sånt.

För att formatera er text kan ni använda knapparna ovanför inmatningsfältet. Dessa knappar genererar markdown, som är ett lite smidigare sätt att mata in text än HTML. Ni kan även fortsätta använda bbCode, precis som på det gamla forumet. Under inmatningsfältet finns lite hjälptext som beskriver vad ni kan göra.

Nån som har några klagomål eller kanske rent av konstruktiva förslag Quest

/Dag

åberg
åbergs bild
Medlem: 2008-11-09

När man befinner sig i en tråd saknar jag en knapp ovan och under högen med inlägg som tar en tillbaka till http://www.meraleramtb.com/forum (eller 41, 42, 43). Som det funkade i gamla världen typ...

åberg
åbergs bild
Medlem: 2008-11-09

Finns det nån som använder IE förresten?

Johnny
Johnnys bild
Medlem: 2004-07-05

Finns det någon lista på användare, som vi hade på gamla forumet?

/ Johnny

dag
dags bild

När man befinner sig i en tråd saknar jag en knapp ovan och under högen med inlägg som tar en tillbaka

Jo, det saknas absolut. Ska kolla på det.

Jag saknar dessutom en "Citera"-knapp, upptäckte jag just.

/Dag

dag
dags bild

Finns det någon lista på användare, som vi hade på gamla forumet?

Är det nåt särskilt du vill ha den till? Kunna skicka PM? Spana in profilen?

/Dag

dag
dags bild

Grr, dessutom verkar inte riktigt "Senaste uppdateringarna" funka på framsidan... Trodde jag hade testat den tillräckligt... Sad

/Dag

dag
dags bild

...sen är smilygubbarna lite för stora så att radavståndet varierar om man lägger in en Party mitt i texten. Ser inte så snyggt ut. Det kan hända att jag betraktar det som en lågprioritetsbugg, dock.

/Dag

Admin
Admins bild
Medlem: 2008-08-15

När man befinner sig i en tråd saknar jag en knapp ovan och under högen med inlägg som tar en tillbaka

Fixat nu. Längst upp på sidan finns nu brödsmulor som leder en tillbaka.

/Dag

Nicke
Medlem: 2004-06-23

Det vart ju bra tycker jag Dag. Jag har stängt alla forum på gamla, men den får ligga och skrota lite till. Dock saknar jag menyn i gamla, den med sök, IM, profil etc.

/Nicke

Nicke
Medlem: 2004-06-23

Nu när forumet flygit ut ur min burk här hemma känns det lite tomt. Jag minns det där eländiga gamla forumet som triggade mig att erbjuda ett forum på min server. Första posten jag kan hitta är en till salu av Offe I Juli 2004: http://www.exinor.net/meralera/viewtopic.php?t=4. Det är nu 6 år sedan snart! Faan va tiden går...

/Nicke

dag
dags bild

Nu när forumet flygit ut ur min burk här hemma känns det lite tomt. Jag minns det där eländiga gamla forumet som triggade mig att erbjuda ett forum på min server.

Nä, det gamla "klotterplanket" var verkligen ingen höjdare! Tongue

Du har helt rätt i att sökning saknas. Det hade jag helt glömt bort. Jag sätter upp det på TODO-listan.

/Dag