TdF 2010

19 svar [Sista inlägget]
dag
dags bild
Medlem: 2008-10-03

Fy Fabian vad bra han är! Laughing out loud
Å stilfull är han också Love

(Bild snodd från www.cyclingnews.com)

Hoppas han krossar de andra på tredje etappen också, den där de ska köra på pavén. Efter det får de där bergsklättrarräkorna ta över bäst de vill.

I GC håller jag mest på Cadel Evans. Kanske kan han nå pallen bakom Contador och Armstrong?

/Dag

rePtil
Medlem: 2004-10-11

Knappa 9 km på 10 min blankt- = Perfect Ten Love

Lance fixar inte pallen i år.
Palltipset: Contador, Basso och kanske skräller Geesink in sig som 3:a
Hoppas att Lövqvist klarar att klämma sig in på topp 20.

/P

dag
dags bild

Ojojojoj!!! Vilken helskön etapp. Bergsetapperna kan sticka och gömma sig, det här är cykling när den är som allra bäst Smile Hushovd tog spurten, Cancellara tillbaka i gult efter gårdagens skämt till cykeltävling.

Det kändes inte direkt som en slump när det var Cancellara, Hushovd och Evans som kom loss. Grymt av Andy Schleck att hänga med så bra. Han kan inte bara trampa, han är skicklig på hojen också, vilket inte kan sägas om hans storebror. Läskig krasch, hoppas han inte får bestående men.

Bra kört av Lövkvist också! Uppe på topp 20 nu.

/Dag

Hillis
Medlem: 2010-05-01

-

Hillis

Följa cyklisterna på Google map samt se effekt, puls mm:
http://wvps178-77-66-69.dedicated.hosteurope.de/Data/Telemetry.html

Hillis

Följa cyklisterna på Google map samt se effekt, puls mm:
http://wvps178-77-66-69.dedicated.hosteurope.de/Data/Telemetry.html

rePtil

Å´där sjönk Evans som ett bojsänke genom resultatlistan Sad
Lövqvist verkar få ta ansvar för Wiggins men klänger sig kvar på top 20 Smile

Johnny
Johnnys bild
Medlem: 2004-07-05

Ja, det var verkligen en händelserik etapp. Bättre än så kan cykling knappast bli.
Vet inte om det var temperaturen inne vid TV´n , eller de branta backarna i Frankrike som gjorde mig svettig.

/ Johnny

dag
dags bild

Ja, verkligen trist med Cadels genomklappning... Sad Jag tycker verkligen synd om honom... Crying

/Dag

The Dickster
The Dicksters bild
Medlem: 2008-11-09

Evans körde tydligen med en fraktur i armbågen, inte så illa att hänga med så pass som han ändå gjorde... Jag undrade vad den färgade tejpen var för något. Puzzled

Meh!

dag
dags bild

Den killen är en hårding! Shock Det ska till en fraktur för att han ska släppa kontakten. Han fortsätter tydligen TdF ändå, såvida det inte finns en risk för permanent skada. Det där ska jag tänka på nästa gång jag får en tråkig arbetsuppgift på kontoret Smile

/Dag

Thomas J
Medlem: 2005-01-04

Vadå? Att du ska bryta armen så att du slipper göra den? Eller låta Cadel göra uppgiften åt dig eftersom han är en hårding?

Dumdryg

dag
dags bild

Vadå? Att du ska bryta armen så att du slipper göra den? Eller låta Cadel göra uppgiften åt dig eftersom han är en hårding?

Nae, jag tänkte mer på hur mycket elände man ska ut med för att få sin lön.

Dumdryg

No shit Tongue

/Dag

dag
dags bild

Dagens spurt var ju helt galen! CrazyBig smileSteve
Tydligen blev Mark Renshaw utslängd ut TdF för sitt, eh, "entusiastiska" sätt att få fram Cavendish till slagläge. Ja, nåt straff borde han ju få.

/Dag

dag
dags bild
The Dickster
The Dicksters bild

Huvudknuffarna ser ganska aggressiva ut, men sen stänger han ganska fult åt vänster (i färdriktningen). Det är nästan mer osportsligt... Tuff sport. Tur att de har skrapsårsskyddande säkerhetslycra -not- i fall de drar omkull i 70 km/h i en tornado av kolfiberflisor och vassa aluminiumdelar... Sick

Meh!

Amelie

Nu kommer ju i alla fall inte Andy behöva tveka över hur han ska agera när Albertos kedja hoppar av... Crazy

/Amelie

rePtil

Äh, det är touren, inte nå´n söndagsrunda där alla väntar på alla Stare
(Då finns det större etiska problem än så i proffsklungan.)

Hoppas på tokkörning av favoriterna uppför Tourmalet i eftermiddag.
Sedan vore det riktigt kul om "Gotland" lyckas klamra sig kvar på topp 20-listan

/P

dag
dags bild

Jaja, bara 8s mellan Contador och Schleck inför tempoetappen. Hade det varit Armstrong vs. Ullrich hade det varit fantastiskt spännande. Nu känns det lite mer som en straffspark för Contador. Eller? Glasses

Själv hoppas jag att Spartacus visar var skåpet ska stå igen. Och att Lövkvist kör jättefort.

[Edit: 8 sekunder]

/Dag

dag
dags bild

Å hoppla. Det där blev ju faktiskt spännande. Shock Schleck blev exakt lika långt efter Contador i sammandraget som han tappade på kedjehoppet. Och Menchov - som han körde!

Å Superfabbe gjorde mig inte besviken Smile

/Dag