Rikta hjul
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
lör, 2010-09-04 09:44
Vilken firma är det bäst att vända sig till om man vill få ett hjul rakt igen?
/Victor
lör, 2010-09-04 12:54
Jag skulle förorda "Sommis" hos Nellborgs .
/ / Bertil
lör, 2010-09-04 20:41
ja principen är ju att spänna alla helt lösa ekrar som bara "sladdrar runt" till nåt slags grundläge, alltså inte alltför hårt. Sen är det ju bara att kika på fälgen - där det drar åt ena sidan spänner man de ekrar som drar åt andra, kanske ett varv eller så med ekernyckeln och lossar lite på de som drar åt fel håll. Knäck till fälgen med knät också så den kommer i rätt läge och ta en liten runda ibland för att ge hjulet möjlighet att rätta in sig 
lör, 2010-09-04 20:44
Utan att vara expert bedömer jag att Jony på Kinda cykel på Snickargatan nära Sporthallen vet vad han gör och pratar om.
/Thor
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Om du har hyfsat normala hjul utan exotiska ekringar så tycker jag att du ska prova själv först. Det är inte speciellt svårt om det bara gäller en liten justering. Det är bra att kunna och kräver inga dyra verktyg, bara en enkel ekernyckel.
Skulle jag lämna in hjulet skulle jag nog börja med västra vägen tror jag. Haga verkar inte ha kompetensen då en kompis till mig lämnade in sitt hjul för riktning och det strax därefter blev skevt igen...
JoNAs
Riktiga män kör odämpat!