Rensa vallabanan

3 svar [Sista inlägget]
Friis
Medlem: 2018-06-17

Hej,

Jag vet att banan i Valla inte officiellt är Mera Leras, men jag vill ändå ta möjligheten att kolla intresse för att rensa växtligheter där. Fick ett gäng fästingar senast jag var där. Brännässlorna är ganska mysig också.

Jag ställer upp med arbetskraft men jag saknar sladdlös trimmer. Kan någon låna ut? Eller kan man låna av kommunen?

/Stefan

Punkakungen
Punkakungens bild
Medlem: 2004-10-04

Vi har trimrar i klubben som går att låna av nån i styrelsen som har nyckel. Som tur är så brukar Vallabanan inte innehålla så mycket gräs men det finns även lite sly och grenar som hänger lite onödigt nära spåret, i alla fall i början i backen upp.

Vallabanan ska även märkas om med av kommunen ny officiell märkning så det finns arbete att göra på banan.

I skrivande stund blir det ingen bokad tid för detta men det står på att-göra-listan.

Det är helt OK för den som har tillgång till tex grästrimmer att röja gräs på Vallabanan som flytta på hinder som direkt kommit i vägen i befintligt spår. Tex nedfallna grenar etc, men större "markarbete" måste utföras av eller i alla fall stämmas av med kommunen.

/mvh Niklas (ordf.)

Det är bättre att cykla i lera och sörja än att... ehh, eller vänta nu...?! :-\

Friis
Medlem: 2018-06-17

Då var det klart Smile

Smakprov:
Valla

Punkakungen
Punkakungens bild
Medlem: 2004-10-04

Ahh! Wünderbart!
Vi tackar allra ödmjukast å styrelsen och alla medlemmars vägnar!

/Niklas L (ordf.)

Det är bättre att cykla i lera och sörja än att... ehh, eller vänta nu...?! :-\