Pilutta er!
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
Hej allihop! I söndags fick vi nog och lämnade smältande grå snöhögar och tinande hundbajskorvar till förmån för solvarma, tjusiga försommarvägar på Mallorca!

Vi vill ju dock inte vara ogina och hålla dessa härligheter för oss själva, utan tänkte dela med oss av några ögonblick som fångats på bild.
Till våra cykelbens tjänst står denna gång hyrcyklar. Förrförra årets kycklinggula Steppenwolf-variant har detta år uppgraderats till sprillans nya Focus-racerhojar av äkta kolfiber! 
Igår intogs traditionsenlig cafe con leche med bocadillo con queso och solmogna apelsiner i klyftor på torget i den lilla byn Petra, som varje år vid denna tidpunkt invaderas av hundratals cyklister från Europas alla hörn.

Vår lilla rödgula klunga brukar som mest bestå av 3 personer. Här ser ni 2 av hjälpryttarna:

Den härliga ”jag är mör i benen”-känslan börjar så sakteliga smyga sig på och kommer förhoppningsvis att sitta i under de kommande 2 veckorna.
På återseende!
Amelie, Christer och Robert J
Äh, bara ett par bara underben på bilden och inga bara armar, de har ju nästan lika mycket kläder på sig som vi. 
Fika i Petra är inte dumt, nästan lika bra som fikat dära i borgen. Se till så Robert bara köper en kaka den här gången.
Ser fram emot rapport från Sa Calobra!
Jag drar till mallis vecka 29 för att cykla, kanske lite varmt men vafan 
Nice.
Jag kom precis hem från två veckor på Guadeloupe. Där var det nästan för varmt och för backigt. Från niotiden på morgonen var det galet varmt och vid 18 släcks lyset, så ska man cykla är det att gå upp i ottan. Jag fick ihop en del träning ändå, men jag tror Mallis är bättre för seriös cykelträning för en nordbo van vid köld. Jag ska bildrapportera från Västindien inom kort.
Kör hårt. Själv njuter jag nästan av det är kyligt här hemma. 
Hyrde ni cyklar på plats eller bokade ni innan? Har ni något tips på cykeluthyrare som hyr ut vanliga cyklar också? Vi kommer köra med packväska och grejer där nere.
Åååå, vad trevligt ni verkar ha! 
Var är den näst sista bilden tagen?
För övrigt - ni skällde väl ut tüsken bakom er på den nedersta bilden? T-shirt och cykelbyxan utanpå på överkroppen? Huvva! 
/Dag
Shit, alltså. Vad har du gjort för kirurgiska ingrepp för att kunna ha tröja och cykelbyxa innanför överkroppen?
I övrigt ser det som vanligt helt fantastiskt ut på Mallis. Man får sug att damma av räsern och cykla ner till Törnevik/Drögshult för att uppleva backe och nästan-serpentiner.
Kul att ni verkar ha fått vettigt väder också!
T-shirt och cykelbyxan utanpå på överkroppen?
Shit, alltså. Vad har du gjort för kirurgiska ingrepp för att kunna ha tröja och cykelbyxa innanför överkroppen?
Vad har egentligen svenskan för prepositionsprioritet...?
Här är föremålen ordnade efter stigande avstånd från en tänkt åskådare sittande på tüskens njure: slafs -> hud ->T-shirt -> cykelbyxa -> blängande svensk
/Dag
Ehum... Undrar när ni får åka hem?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vulkanaska-bakom-europeiskt-flygkaos-1.1077936
/Dag
Köp loss hyrhojarna, ta båten till fastlandet och cykla hem. 
Här var det 3 grader och is på rutan imorse.
Finemang om ni kan fortsätta cykla. Hade varit mindre trist att sitta standby på flygplatsen dag ut och dag in...
Fast den (
) flygplatsen lär inte bli så kul när planen väl börjar lyfta och alla ska dit samtidigt... 

Dag, är det nåt du vill dela med dig av?
Om jag inte minns fel gav Dag fingret till en av tjänstemännen på flygplatsen senast... Var det i matkassan? Minns inte riktigt sammanhanget.
Mycket humor i alla fall när timide Dagge tog fram hårdrockargenen när det som bäst (?) behövdes.
Lagunbilden...
Nu blev jag avis på riktigt 
Lagunbilden... Nu blev jag avis på riktigt
Jag tror att de EGENTLIGEN sitter och photoshoppar i en buss utan toa nånstans på A1:an och laddar upp nya kreationer varje gång de stannar på ett autobahnhak för att äta en bratwurst med surkål.
På autobahntoaletter ska man f.ö. ska betala när man går UT, inte när man går in. Det har jag fått lära mig den hårda vägen. 
/Dag
Mycket humor i alla fall när timide Dagge tog fram hårdrockargenen när det som bäst (?) behövdes.
Jag blev inte arresterad i alla fall! 
/Dag
Ja, nog ser det ut som om ni har lite bättre före, än det som var i Vallaskogen i går. Bläää.
När tänker ni komma hem egentligen? Det är ju styrelsemöte på måndag.
Välkomna hem! 
Nu har jag också cyklat runt Mallorca, i 35 graders solsken. Start Palma, sen slickade vi kustremsan. Fyfan för bergen mellan Andratx - Soller. Icke att förglömma helvetesbacken Soller - Puig Major. Jag ska aldrig mer cykla.
Jag ska aldrig mer cykla.
Jag förstår precis hur du känner dig! 
/Dag
Respekt att göra "Piggen" i 35 graders värme. Det var väl runt 20-25 när vi cyklade i April och det räckte tyckte jag 
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Mummel.
/Dag