Sadelväska
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
Jag undrar om någon har nåt tips på en vettig sadelväska som skulle funka att ha lite känsliga saker i som smartphone och dyligt.
den ska helst inte åka runt en massa. kanske finns bättre lösningar?
Tacksam för svar
/Kalle
Camelbak?
Jag har en Camelbak Lobo som oftast används utan vattenblåsan. Har slang, pump, miniverktyg, nycklar, telefon och en liten fikapeng liggande däri för det mesta. Rymmer även torra handskar, mössa, vindväst och lite mer.
Jag föredrar att ha allt i ryggfickorna.
Förut använde jag en vattentät påse för smartphones, de funkar hjälpligt att touchscreena och fota (softat) genom. I den jag hade fanns det plats för t ex bilnyckeln också.
Nu har jag en vattenskyddad smartphone, mycket trevligt. Den har klarat både ösregn och gegga så här långt, går att skölja av under kranen. Övrigt småkrafs kan man ha i förut nämnda påse eller i en helt vanlig ful-påse.
Det finns fodrade burkar att sätta i flaskstället för detta ändamål också. Det har jag dock aldrig provat, jag behöver mitt flaskställ till flaskan.
Nu var det ju inte precis det du frågade om, men jag kan inte låta bli att babbla.
Jag kan inte rekommendera att ha en smartphone i en sadelväska, dels svårt att få den och allt runt omkring den att ligga still (har gröpt ur en display med däckverktyg på en rund) plus att sadelväskan har en tendens att sitta rakt i vatten och lersprutet från bakhjulet.
Måste man ha en smartphone med sig skulle jag göra som dick, lägg den i en påse, zip-bags är lätta att få täta och snabba att få ner och upp telefonen ur.
Mvh
Just det, glömde. Har min dumbphone i en telefonpåse, Camelbaken är inte tät.
- logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Det är lite dålig mottagning i den här änden, men jag tror du frågar något om bakfickan på ryggen på din cykeltröja...
Dumdryg