Låset vid cykeltvätten

13 svar [Sista inlägget]
Niklas
Medlem: 2009-11-29

Idag när jag skulle tvätta cykeln vid cykeltvätten så lyckades jag inte få upp låset. Är det någon som vet om koden är ändrad eller om låset har gått sönder?

/Niklas

Offe
Offes bild
Medlem: 2008-11-09

Inga förändringar samma kod som förut ska det vara.

Johnny
Johnnys bild
Medlem: 2004-07-05

Jag hade också problem för några veckor sedan.
Blev först osäker på från vilken sida (tre möjligheter) man ska se koden vid inställningen, men jag lyckades efter lite lirkande.

Niklas

Okay, då var nog låset inte på humör då bara Tongue

Matte
Mattes bild
Medlem: 2009-08-28

Låset strulade för mig ikväll, prövade alla möjliga sätt förutom bultsax men jag fick inte upp skåpet. Cykeln är satans skitig och sambon gnäller Wink , någon som vet nåt om varför det strular?
/Matte

Niklas

Jag tror vi kan konstatera att låset har gått sönder. Jag försökte själv idag igen utan att få upp det. Blir nog till att klippa det och sätta dit ett nytt.

/Niklas

Amelie

Nämen så här kan vi ju inte ha det! Sad

Jag kan fixa ett nytt lås, men har inte lust att stå och såga eller borra upp det gamla. Bultsax ingår dessvärre ej i min verktygslåda.
Är det någon som har tillgång till en bultsax och som skulle kunna tänka sig att sammanstråla med mig vid cykeltvättstället någon av de närmsta dagarna? I så fall ska det här snart kunna vara fixat.

Bultsaxinnehavare kan skicka ett PM till mig så att vi kan bestämma tid för operationen.

Jag lovar att meddela här på forumet så fort åtkomsten till cykeltvätten är säkrad. Fram till dess får vi hoppas att eventuella smutskänsliga partners står ut med lite lort här och där. Wink

/Amelie

Offe
Offes bild

Jag drar förbi nu snarast och kollar upp låset. Kanske lite smörj hjälper.

Offe
Offes bild

Att ge låset smörj hjälpte inte fixar ett nytt till i eftermiddag.

Offe
Offes bild

Nytt lås fixat med sammma kod Big smile

Niklas

Snyggt jobbat Smile

Trancenote
Medlem: 2006-09-10

Nya låser funkar perfekt Smile Var där igårkväll vid 19:30-tiden efter onsdagspasset och tvätta våra cyklar!

Sweeet!

Janne_B
Medlem: 2011-10-02

Hej,

Skaffade precis MTB och har kört i Vidingsjö två gånger. Får man använda den omtalade tvättslangen och i så fall var är den? Mitt kök har numera stampat jordgolv..

Janne

Amelie

Om man är medlem i Mera Lera MTB kan man få koden till skåpet med slangen (och även vägbeskriving dit om man inte vet var tvättstället är beläget). Maila oss (meraleramtb@scf.se) om du är medlem men inte har fått koden.

Medlemskap för vuxna cyklister kostar 300 kr/kalenderår. Eftersom vi är så schyssta får man nästa års medlemsskap "på köpet" om man går med i föreningen under årets 3 sista månader, dvs från och med oktober.

/Amelie
ordförande